lördag 2 februari 2013

Överraskningarnas fredag

Bestämde mig för att gå hem tidigare än vanligt. 14:00, det är tidigt det när det gäller mig! Chefen ville att vi alla skulle samlas en kort stund innan eftermiddagsfikat. Han hade med sig ett 'minilotteri' - kul idé. Nu måste jag nog undra om ändå all otur den senaste tiden vänt, för jag vann nämligen 1:a priset. En fin flaska rött, Brolio Ricasoli.


Googlade på vinet som verkade vara ett kraftfullt vin, då gick mina tankar direkt till smördegsinbakad gorgonzolafylld oxfilé med portvinssås. Nu var det ju som så att anledningen till min tidiga hemgång från jobbet, var att Plygon-killen skulle komma och göra ny fuktmätning av vattenskadan i källaren. Medan jag väntade, väntade och väntade så hann jag googla lite bland oxfilé-recepten och hittade något som verkligen såg tilltalande ut. Leif Mannerströms gorgonzolaspäckade oxfile.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar