måndag 25 februari 2013

Tjoff....

... sa det bara, så var det slut på den spirande energin.

Efter tidigare utbrändhet har jag börjat nosa på dörren igen, inte roligt. Med alltför mycket jobb och projektarbete har jag återigen hamnat i ett läge som inte alls är ok. Alltför många igenkännande tecken börjar ge sig till känna. Var helt enkelt tvungen att säga till mig själv - nu stannar du hemma! Det är ändå märkligt att det måste gå så långt, man borde se signalerna långt tidigare. Nu höll jag mig iaf hemma torsdag och fredag, lovade mig själv att ha riktigt tråkigt. Men tänk, det är faktiskt stressande att vara hemma och helt enkelt inte orka med saker och ting, det blir med andra ord en ond cirkel. Inte heller hjälpte det att laga lite god mat till lördagskvällen då jag blev sugen att fixa en 'planka'. Efter ett lyckat resultat orkade jag bara äta 1/4 av plankan, ett annat stressrelaterat tecken. Plankan blev i alla fall fin på bild.



Det går inte att sova bort halva dagarna när man inte heller sover nattetid, så när jag väl var på banan under lördag eftermiddag kände jag mig bara tvungen att få mig något positivt tillgodo. En tur till Norells i Njurunda kanske kunde blir något, blommor är ju ändå något som ligger mig varmt om hjärtat. Visst, det kom med många fina sticklingar men även två fina plantor att njuta av


1 kommentar:

  1. Du måste ta det lugnt, säga NEJ och tänka på dig själv. Hälsa och familj är viktigare än allt jobb i världen.

    SvaraRadera