söndag 17 februari 2013

Weekend - taket Härmstavägen

Ja, då har jag tillbringat helgen på taket. Snömassorna gör att det finns risk för takras när man har en speciell taklutning som på mitt hus, det var med andra ord fokus på att ta bort eländet. Men som sagt, inget ont som har något gott med sig - intensiv gratis motion.

LÖRDAG:
N
orrsidan av hustaket, himmelens vad svettigt det var men det var bara att ta sig an utmaningen.




Här var det halvlek, 15 minuters lunch inkl vila.
,
Nu återstår bara 1/4 av taket (södra sidan) och det får bli söndagens nöje. Gissa om jag kände mig mörbultad efter lördagens pass. Satt mig ned i fem minuter och höll knappt på att ta mig upp från stolen. Ilfart till Apoteket, måste bara ha Eeze, sprayen som lindrar ömma muskler. Om jag inte smörjer in mig med den kan jag inte räkna med att vare sig kropp, ben eller armar vaknar upp på söndag .

SÖNDAG:
Fantastiskt, kroppen känns helt normal, inte ett uns av lördagens intensiva kroppsarbete känns av. Dags för ny utmaning, började med altanens golv för att det inte skulle braka ihop när det kommer nya snömängder från ovan =).


Bra att ha med sig lite fika för att fylla på energibehovet.
Oj oj oj, kan det komma ned mer snö nu?
- Hoppas inte, det räcker nu faktiskt!


 
Helt otroligt, brukar ha en uppskottad liten gång till garaget, nu är den helt obefintlig och kommer så att vara. Orkar inte skotta mer nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar