tisdag 17 april 2012

Pinterest

Min arbetskamrat Linda tipsade idag om någonting nytt och spännande och som i mina ögon verkar riktigt kul och användbart. Det handlar om en elektronisk anslagstavla, Pinterest.  Där man kan samla allt som man tycker  är fint eller gott etcetera, när man nyfiket vandrar runt på nätet. 

Vi är många som samlar på oss en massa urklipp, länkar eller anteckningar som man enkelt kan "pinna" in under olika kategorier som man själv bestämmer. Tror det är dags att börja fundera på vilka kategorier jag själv ska lägga upp, kanske trädgård, pyssel, idéer till hemmet och matrecept kan vara en bra början. Om det är som Linda beskriver kan man, om man ser en intressant bild på någon annans anslagstavla "repinna" den så den hamnar på min anslagstavla.

Enligt Linda kan det ta tid att få tillgång till ett konto till denna supertavla, själv fick hon vänta en ganska lång tid. Men.... det bästa är att få en inbjudan av någon som redan registrerat ett konto. Då kontaktar man den personen, så nu har jag mailat min "Linda" om en inbjudan.

Jag googlade lite information ikväll om pinterest och hittade massor att läsa om funktionen, nu vill jag bara komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar