tisdag 8 januari 2013

OK då - vi tar det i två steg

- för säkerhets skull

Känns fortfarande liten smula omtumlande efter allt elände mellan jul och nyår. Därför vill jag ta det lite lugnt och fokusera på det som ger mig positiva vibbar. Så varför inte - några läckra aptitretare, de kommer att hamna under familjerecepten på direkten. I helgen hade jag absolut inga ambitioner att laga något gott som samtidigt skulle funka som både middag och lunch dagen efter, nej då. Blev så nyfiken på min arbetskamrat Lindas små och läckra mini bookmakers, himmel så goda. Slukade alla, de här kommer att bjudas på fler gånger framöver, ett säkert kort som man säger.

Lånad bild från Gradinskan

Så har vi min kära kusin i Stockholm som snart fyller år och samma dag som barnbarnet Hampus som nu blir hela 6 år, =). Kusinen kom minsann hem till en trevlig överraskning kan man säga, som jag naturligtvis vill apa efter
en Pico de gallo!

5 plommontomater
3 jalapenos
1/2 silverlök
salt
Koriander
Limesaft
Hacka och blanda!

Guacamole
Så många avokados du vill ha mosas lite  nålätt. 
Blanda i lite pico de gallo.
Klart! Bara att njuta! 

Kan jag få någon dag till vad gäller återberättelsen av hemskheterna mellan jul och nyår, vad snällt! Jag lovar, det kommer en väldigt detaljerad information, kan bli en del otäcka bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar