lördag 8 december 2012

Oh, happy day.....

Förutom bloggens kontaktyta har många av oss ytterligare en, nämligen Instagram, helt galet fantastisk.

Oh, happy day - de orden bara kom i eftermiddag liksom - möjligtvis en summering av de senaste dagarnas inlägg på blogg och Insta.

Vi är ju alla medvetna om förra helgens snöbravader, men som i våra breddgrader inte lyckades gå vidare, speciellt inte i Bergsåker! Där fortsätter det att snöa.

Torsdag:
D
amp ned en del snö, igen! Var lite försiktig på morgonen, eftersom man lovat både kyla och massor av snö. Vet ju att det brukar skilja minst 5 grader, så i stan borde det vara betydligt varmare. Så sant, bestämde mig för att ta bilen. Blev inte förvånad när jag skulle åka hem, näppeligen.
När jag väl kom hem hann det snöa på ytterligare av den vita varan på garageinfarten. Gudars så jag skottade.

 

  
Fredag morgon:
Så kom vi då till fredag och kvällen skulle firas, julbord tillsammans med jobbet. Så för att vara säker på att komma hem ordentligt bestämde jag mig för bilen även idag. Ett ymnigt snöande gjorde jag bestämde mig för endast två hjulspår ut från garaget på morgonen. Säkerligen också två hjulspår in efter hemkomst.

Äsch, kvällen var ju redan över så varför inte ta tag i det onda och fixa det per omgående. Och faktiskt, det tog bara drygt en timme.

Lördag morgon:
Vad skådar mitt södra öga, har det inte snöat igen... grannen är ute och skyfflar på. Men jag har bestämt mig, idag stannar jag i idet, INGET kan få ut mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar