lördag 1 december 2012

Välkommen vinter


... eller vad man ska säga. Tänk att så mycket snö kan ramla ned på så kort tid. Minst 50 cm kom under natten och jag våndades så för att gå ut och ta hand om eländet. Men det är ju så, när man kommer ut blir man faktiskt glad av allt det vita. Och så är det också skönt med lite kroppsarbete, under normala former då. Det var nog lite extremt idag kan jag säga, men visst, skam den som ger sig, det är bara att köra tills man blir klar. 
Som tur var hade det inte drivit så mycket på
farstukvisten, och det är ju glädjande nog.

Men... mycket snö är det som väntar där ute...





Här har jag i alla fall gjort mitt, grannen har en del kvar
att göra, just nu sitter han och tittar på skidskyttet.













Så har jag försökt att ta bort en hel del snö från
jularrangemanget  utanför Annas sovrumsfönster.

Tror jag måste borsta bort lite mer, finns ju
jättefina julkulor därunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar