onsdag 29 februari 2012

Våra härliga 'Onga'

Småttingarna med föräldrar har övernattat eftersom stambyte inkl. vattenavstängning pågår i deras lägenhet för tillfället. Det är så roligt när de är hemma för barnen har alltid så roliga kommentarer som t.ex. 
- Farmor, du måste köpa en till plysch-pläd för vi slåss alltid om pläden hemma för den är så mysig!  - Jaha!

I morse när vi skulle göra oss klar för resa mot skola och dagis säger plötsligt Hampus, samtidigt som han håller handen över pannan. Farrmor, jag tror jag har feber, den lille rackaren ville nog vara hemma med farmor idag och Nora likaså eftersom hon fyllde i med 'det är sååååå tråkigt med skolan', jag såg nog glimten där i ögonvrån på dem båda. =)

Under tiden vi åker till skolan säger Hampus, 
- vet du farmor 'Roland' är min bästa kompis
- jaha säger jag, hur många år är han då?
- han är fem år, lika gammal som jag. Han tycker verkligen om sin kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar