lördag 12 maj 2012

9-kronorslinjen på IKEA

Det kändes lite lustigt idag när jag kom till Ikea. Jag hade en idé med mig när jag passerade entrén eftersom jag just nu har en begynnande miniatyrträdgård för mina ögon. Och tydligen fick allt en gemensam nämnare, nämligen 9 kronor.  Först hamnade jag på avdelningen för bordsunderlägg och hittade de fantastiska bambu-underläggen (1). YES, de här kan jag dela upp så det blir fina staket till min miniträdgård, och bara 9 kronor/st. Sedan kom jag till badrumsavdelningen och hittade en massa tvålkoppar (2, 6)... jomenvisst, två av dem kommer att fungera som det absolut snyggaste vindskyddet och de andra kommer att lyfta upp en mini-rabatt. Därefter hamnade jag på tavel-avdelningen och konstigt nog hade de en tavelsamling (4 glasskivor för 9 kronor). Det kanske kan bli ett fint mini-växthus (9 kr)! Slutligen hittade jag en liten ljusblå äggkopp som blir en fin utomhuskruka samt en ask svarta gem (5 kr) från Lagerhaus, som blir en fin rabattkant. Visst ja, höll på att glömma nr 3 på bilden, en bygel, som jag med lite pillrande kommer att göra en blomsterkorg som ska hänga i topp. Jag hade visst massor av fantasier med mig, spännande.



.

Miniträdgården kommer att bli ett spännande projekt. Hittills har jag målat metallmönster på glas-skivorna, när de torkat in (72 timmar) kommer jag att sätta dem samman med silikon och lägga på ett tak. Det blir verkligen inte vilket tak som helst kan jag säga. Har fångat upp ett litet tips på en sån där solcellslampa för trädgården som eventuellt kan bli en belysning i det lilla växthuset. Ååå vad jag längtar.

Nu har det blivit söndag och jag lägger in en komplettering vad gäller det blivande växthuset. Jag är väldigt stolt just nu i alla fall över konstruktionen och så kanske man kan ana vad slutklämmen blir vad gäller taket och den lilla solcellslampa som ligger bredvid just nu. Jag inhandlade idag billiga kantlister i vit plast idag för att limma fast som stomme, och det ser riktigt verkligt ut just nu. Ska bara putsa rutorna i växthuset =) Idéerna för mina mina fantasier har skapats här och här. 



 

1 kommentar:

  1. Herregud vilken energi och fantasi du har....önskar ibland att jag hade hälften iallafall

    SvaraRadera