måndag 21 maj 2012

Destination Umeå

Så roligt att få tid för en resa till Ume en sväng och hälsa på dottern med sambo och hans fantastiska föräldrar. Det är så rofyllt för mig då jag under tiden får chans till några dagars avslappnande tillvaro. Om jag har dåligt med sovtimmar under vardagen så tar jag igen det när jag ' landar' i Sörböle, där finns inget annat än en rogivande tillvaro.  

På lördagen blev vi i alla fall hembjudna till Anna och Niclas och fick en fantastisk god vegetarisk middag, jag lyckades nog hitta alla ingredienser, som jag publicerar under bilden här nedan:



Matvete, russin, hackade aprikoser, röd lök, mandel, gröna linser, svarta bönor, kokta kikärtor, salladslök. Till detta serverades en Hummus som var väldans god, som jag tyvärr inte har receptet till, men det går nog att googla på den röran.


Sås att binda ihop allt:
sweet chili och olja

Dekoration: 
Äpplen i skivor
Balsamicovinäger

Servering:
Grekiskt lantbröd i tjocka skivor som penslas med olja och kryddas med persillado på båda sidor och som gratineras snabbt i ugn.

Anna, det var fantastiskt gott! En ny favorit att lägga till familjerecepten! Stora kramen från mumsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar