tisdag 26 juni 2012

Sommar Sommar Sommar


Nu känns det som om sommaren äntligen är på gång, åtminstonde vad gäller nyatilkomna gäster till blomrabatterna. Min kollega Iréne och jag är minst lika tokiga när en plantrea påannonseras, vi blir som galna. Vi gjorde samma resa som i fjol, med inriktning mot Blomsterlandet i Birsta. En liten avvikelse dock, i år vi gick på direkt med att ta för oss varsin storvagn att lägga plantorna i, i fjol började vi med varsin varukorg som snabbt fylldes på och vi fick hämta en stor kundvagn som också fylldes på och vi fick hämta ytterligare en vagn. Detta misstag gjorde vi inte i år, fantastiskt vad mycket som kom med och det var ju tur att vi fick plats med allt i Irénes storbil. För min egen räkning hade jag med mig 6 välfyllda kassar samt 3 stora amplar, dessutom två nya rosor vid namn Strawberry Ice och Louise Bougnet, vilka underbara raringar. Enligt de lärde ska Strawberryrosen oavbrutet fortsätta att blomma långt in i september, spännande.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar