fredag 1 juni 2012

Vilken härligt rolig dag

Rolig och rolig kan man ju ifrågasätta när lilla Nora vaknade kl 04:30 i morse. Hon fick krypa ner hos mig och somnade snabbt om och vi kunde sova tre timmar till. Efter frukosten hade jag ju tänkt att vi skulle sätta igång lite förarbete inför öppningen av "Restaurang Fjärilen" men det var ju lite för kallt där ute för att det skulle vara roligt. Vi städade och fejade en stund men fick gå in eftersom vi frös trots bra kläder. Efter lunchen verkade det i alla fall bli några grader varmare så vi fixade lite utflyktsfika och åkte upp till Södra berget för att pröva på Björnstigens utmaningar.

 
 


Så kommer vi till den läskiga Bergväggen.... 
- gissa om jag var nervös, hur skulle jag ta mig igenom denna smala passage, det var ju många år sedan familjen tog sig igenom denna utmaning, har för mig att även Daniels bästis Olle var med då.
Jag höll i alla fall god min, andades in djupt och formligen trängde mig igenom det smala, med ryggbagaget hängandes utanför relingen. Absolut ingen lätt match, men det gick faktiskt vägen. Man ska aldrig ge upp. Nora tyckte det var en lätt match!


  
En liten paus med lite energigivande russin bland annat.



Så var vi då klara med Björnstigen och avslutade det hela
med en extra fikapaus och några plockade blommor på vägen.

  

Jag hade inte förberett mig fullt ut för denna utflykt, kom på där uppe på 'Ängen* att vi ju faktiskt kunnat haft med lite korv att grilla. Så därför inhandlade vi korv på hemvägen och grillade därhemma istället och faktiskt, vi öppnade Restaurangen. Och det blev både grillad korv samt en smaskig efterrätt.

  

Ikväll var vi alla glada och slutkörda, Hampus somnade i soffan redan vid 18-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar