onsdag 21 november 2012

And the winner is.....

Yeah.... it´s me, number 24!  

Under kvällens julmys med trädgårdsföreningen hade vi ett lotteri med vinster som butiken Kamelia från 'la stada' fixat under kvällen. Här nedan har vi en halmkrans där man lindat odlad mossa runt kransen. Ljusen, där användes bindtråd som man värmde upp och stack upp den i änden av ljuset ca 2-3 cm, som sedan fick stelna. Därefter kapade man tråden så 10 cm återstod i änden som man sedan sticker/fäster genom halmkransen.  

Vi julmysare köper massor av lotter! Tyvärr hinner inte trädgårdsföreningens ordförande Margareta Ljusberg med att köpa lotter så jag kände att jag kanske hade lite för många och tog därför ut tre lotter från 'samlingen' och gav henne.

Lotteriet startar: Kan man tänka, de ropar upp nr 24, då bara rusade jag fram och högg för mig kransen. Här finns utvecklingsmöjligheter, kanske fästa några juläpplen, torkade apelsinskivor... jag det finns mycket mera att göra.


Tur igen!!!! 
Vad är det här...jag väljer ett betonghjärta i betong, så fint. Tänker att jag kan plantera något fint häri. Margareta hon säger, ja om man är så snäll som du, det är då det händer!


Det roliga med kvällen var att 'Kamelia' önskade 3 frivilliga från 'församlingen' som gärna ville ställa upp för fix av dekorativa kreationer. Jag tog chansen och fick göra dekorationen till höger i bild. Linda in en hyacintplant med mossa, linda runt lite röd metalltråd och därefter dekorera med filthjärta, fin pärlemornål, liten vit tygros samt något obestämbart jag hittade i påsen. Tycker det blev fint jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar