torsdag 1 november 2012

Jämarns....

vilken segdragen förkylning alltså.

I fredags i förra veckan tog jag mig äntligen i kragen och gick hem mitt på dagen, och då har jag försökt under tre veckors tid att gå hem i tid men aldrig lyckats. Så, i fredags fanns inga som helst ursäkter för jag var så otroligt trött, Sonen bjöd hem mig på middag och vi lagade riktigt gomat som rullader (se tidigare inlägg) och som avslutning den fantastiska efterrätten från halvåttahosmig. 


Efter att vi stökat undan i köket så fick jag förmånen att krypa ned i den sköna relax-stolen med en skön pläd ovanpå mig. Daniel laddade ned en film med Johan Falk. Jag försökte verkligen hålla mig vaken, men det gjorde fruktansvärt ont i ögonen. Det var nog då den hemska förkylningen gjorde sitt antåg.


Lördagen började en torr otäck och intensiv hosta som under söndagen övergick till att jag blev helt och hållet röstlös. Jag brukar ju alltid dela med mig av mitt eget häx-dryck-recept som verkligen brukar resna ALLT, dock inte denna gång. Under måndagen var jag tvungen att ringa upp en arbetskamrat, men hon hörde inte vem det var!!! Chit också. 

Så kommer jag då på att jag faktiskt har dundermedicinen Coccilana att skrämma iväg bacilluskerna med.


Under torsdagen fick jag komplettera med lite mer medikamenter, så nu har jag dukat upp Cocillana, Bisolvon, Nässpray och två rör Berocca. Det är då väl attans, väser jag fortfarande som en vessla imorgon, ja då vet jag inte vad jag tar mig till. Förmodligen blir det ytterligare en dag under filten.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar