onsdag 28 mars 2012

Äntligen på gång med fröerna

 Har väl aldrig varit så sen med frösådden som i år (skämmes mig) men nu är jag i alla fall på gång. Nytt för i år är att jag försöker mig på att fröså i Ikeas kokosfiber, fiber som pressats samman och som sväller enormt när man tillsätter vatten. Av 0,9 kg fiber blir det hela 15 liter mullrik fiberblandning. Det ska bli riktigt spännande.



Fröna är äntligen på plats, inte riktigt alla förstås. I den vänstra formen nedan har jag överst sått några trädgårdsriddarsporrar "Galahad" och under den kokardblomster "Arizona Red Shades". Överst i den högra formen finns stockrosen "Nigra" samt ringblomma "Neon"
.

Så har vi då som brukligt några blötlagda luktärtor.  


På bordet väntar också kornvallmo "Shirley Double Mixed samt malvan "Parade Mix", i och för sig ska de direktsås, men jag kan nog inte hålla mig.

Oooo hjälp, vad är det som kommer här då helt plötsligt? Sådde några hjälmbönor "Ruby Moon" i helgen och de visar sig redan var starka i tillväxten, kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar