lördag 31 mars 2012

Friskhetstecken

Ibland måste man faktiskt undra huruvida det är hälsosamt eller inte att dränka sig i pelargonsticklingar år efter år. Egentligen är det ändå ett sundhetstecken eftersom de för med så mycket lycka och så får man njuta av en en lång härlig blomstrande sommar.

Min väninna på jobbet och jag 'försöker' att ta ned pelargonbeståndet, men det går bara inte. Som igår kväll till exempel, så kom det ett erbjudande om pelargonsticklingar från 'Odla.nu' -  det var inte alls svårt, vips hade jag beställt 4 sorter (3 sticklingar av varje). Så till veckan kan jag förhoppningsvis vittja brevlådan på 12 nya sticklingar. Helt ovetande om min beställning fick jag idag veta att min väninna minsann beställt sticklingar även hon, men bara 6 x 3= 18 sticklingar. Hon ska då alltid vara värst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar