lördag 31 mars 2012

Det blomstrar hos Lidl


Idag fanns det en hel del lökar i olika färgställningar uppackat hos Lidl men även några sorter Clematis, som var väldigt fina. Och inte kunde väl jag hålla fingrarna borta från dem, nöjde mig dock med 'en' John Paul II. Just nu får den stå i finrummet men under morgondagen flyttar jag in den i det det lite kyligare garageförrådet för en mer naturligt växtmiljö tills det är dags för utplantering. Har provat att plantera clematis förut dessvärre med mindre lyckat resultat men kom som av en händelse in på en nätsida som handlade om själva planteringen, och den var verkligen beskrivande.

Så måste jag ju naturligtvis också nämna något kring en av mina hoyor som just nu har 13 blomklasar på gång. Passa på att njuta av den klarblåa himlen där utanför för nu är vi mycket nära vårens härligheter, trots det snöfjuniga täcke man vaknade upp till i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar