torsdag 2 augusti 2012

2 augusti 2012


Ställer till med ett miniparty i afton. Bjuder in mig själv till en kväll med lite goda rökta räkor från Juniskär som kompletteras med lite aioli. Jag har faktiskt inte testat dessa räkor tidigare men de var minsann en smakupplevelse av duga. Kanske blir det en återkommande anrättning varje fredag framöver. Varken barn eller barnbarn är hemmavid så varför inte äta lite gott, det är ju ändå födelsedag!. Det som inte kom med på bilden var några smörstekta grekiska brödskivor, men ni kan ju bara ana så gott det var, MUMS. 

Träffade på en av mina grannar när jag skulle inhandla något gott och drickvänligt till 'rekorna' och fick tips på detta vin, och jag kan faktiskt rekommendera detta till rökta räkor.


Hade ju tänkt ge mig själv en present också! Jag är inte som andra kvinnor, visst har jag funderat på en härlig parfym men.... så hittade jag ju några intressanta skruvdragare på Jula idag. Ska fundera tills imorgon och jämföra dem, sedan slår jag till. Tror parfymen kommer med ändå under morgondagens shopping, måste bara ha den. För mitt eget korta minne lägger jag in en minneslapp här, Wonderstruck (Taylor Swift), mmmmmm. Jag har ju ändå min absoluta favorit, tror den finns med i tidigare inlägg, för den är ju helt och hållet outstanding - på mig alltså! 
Parfym v/s skruvdragare :  1 - 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar