lördag 18 augusti 2012

Börjat jobba....?

Har varit lite sparsamt med uppdateringen senaste två veckorna. Tyvärr blev  inte uppstarten som tänkt efter semestern. Hemska kalla vindar susade runt i mitt rum på jobbet, fjärde dagen var jag bara tvungen att gå hem med feber och yrsel.. Efter några dagars återhämtning kom jag till slut på att jag faktiskt hade en bra hostmedicin i skåpet, 'Cocilliana'. Den medicinen ska man definitivt inte ta i onödan eftersom den är narkotikaklassad så man bör nog vara väldigt observant över användandet. Istället intar jag min egen häxbrygd, och som fungerade denna gång:
Kerstins häxbrygd, blanda i glas:
2 cm svartvinbärssaft, 
saft från 1 hel citron, 
färsk riven ingefära
1 tsk honung
Blanda allt, fyll glaset med hett vatten. Drick och njut, det är faktiskt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar