fredag 31 augusti 2012

Himlen har öppnat sig...


... och det för att jag tagit semester. Jag tog mig friheten att lägga in två extra semesterdagar. Det blir ju lite som en minisemester, fredag - måndag. Kanske jag hade tänkt mig ett annat väder, sol ska det vara inget annat.

Iof kan denna regntunga dag blir något bra. Gosar i soffan med lite surf blandat med lite avkopplande stickning medans regnet formligen VRÄKER ned. Ska bli spännande att se någon rapport med antal mm regn som himlen skickat ned på mig. Den lilla miniträdgården flyter, rosorna tänjda till bristningsgränsen till att gå av och krukorna fylls på till bredden med vatten och kommer absolut att drunkna om ovädret inte snart avtar. 

Känns som om det är dags att tända några ljus här och där, bäst att hålla sig vaken!!! Säkert inte farligt idag då en eventuell brand snabbt skulle släckas ganska så omgående av regnhärden därutanför. Ska man se det från den ljusa sidan är det ju ganska härligt med regn ändå, man behöver inte göra någonting alls, och det är skönt. En riktigt skön lat-dag ska det bli. Man gör också lite konstiga saker när man inte vet vad man ska göra, som t.ex. smörja in mina nya dosor med en lite mörkare skokräm och sedan impregnera dem =)) Kanske en nödvändig insats eller så inte, de blev i alla fall väldigt fina. Eftersom de nu också är impregnerade kanske man ska göra ett test och hoppa i någon vattenpöl. Jag kommer säkert på fler tokigheter under dan.

Hoppsan, nu kom det visst ett mail, en ny deal från  LetsDeal. WOW. 


7 nätter i Superior Room på Siam Thai i Patong, Phuket för 2 personer. Inklusive frukost och en dagsutflykt till magiska PhiPhi islands. Ordinarie pris 5 485, min deal 2 469 kr!
Ja, nu for ju tankarna bort kan man ju lugnt påstå, i drömmarnas värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar