söndag 19 augusti 2012

60 minicupcakes!

Hur i fridens namn tänker jag egentligen. Kände att jag ville testa ett minicupcake-recept nu på morgonkröken. Har tidigare i sommar införskaffat en plåt för just minicupcakes (24 muffins). Jag vispar och blandar smeten och fyller den första plåten... massor av smet kvar i bunken...hm! Checkar receptet - aha 60 stycken ska det visst bli.

Och då kan man ju undra vad jag ska göra med alla dessa godsaker efter att jag dekorerat dem med lemoncurdgrädde och lite dekorationer. Sådana här små raringar bör ju ätas upp här och nu medan de är purfärska.

Någon påse får jag väl ta med till jobbet i morrn. Släkten nästgårds tar jag och hälsar på under kvällskvisten med någon påse.Det ordnar sig!


* * * 
En ½ timme senare, nu har jag fixat egen lemoncurd till dekoren. 
Får stå och svalna lite först, innan jag binder ihop den med lite vispad grädde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar