söndag 16 september 2012

Härlig söndag

Det är fantastiskt när solen passar på att visa sig under sensommarhelgerna! 

Vad har hänt idag då? Jo, plockat röda vinbär, skövlat bort fallfrukten från gräsmattan, tillverkat ett lite hjärta av en sådan där stränggalje (från kemtvätten) och dekorerat med några kvistar från snöbollbusken. Fotat lite bilder från trädgården, som man behöver minnas under vinterperioden för att överleva. Medan jag fotade en rönnbärskvist prasslade det vid husknuten, jag blir alltid stel av skräck när något prasslar och jag inte ser vad det är. Försiktigt viker jag undan kvistarna från klätterhortensian och vad skådar mitt norra öga, det var faktiskt en lite gullig "kotte". Det var många år sedan de syntes till i trädgården så man blir ju lite glad. 




Den lilla "kotten"
Den absolut sista penséen för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar