måndag 10 september 2012

Vad hände i helgen då?

Det blev ju som sagt lite segt med inläggen här i helgen, men det får välan bli en liten uppdatering.

I lördags hade jag faster och farbror på middag. Pensionärerna ni vet, de har inte mycket tid över inte. Jag fick boka in dem, sedan två veckor tillbaka. Så kom då äntligen lördagen och alla förberedelser, bestämde menyn mitt på dagen. Som förrätt det skulle bli rensteksröra på kavring, till varmrätt baconlindad lövbiff på grönsaksbädd och som avslutning frusna röda vinbär med tjinuskisås (kolasås), mums!


 
Länk till receptet (Recept.nu)
Länk till receptet (kokaihop.se)


Kolasåsen, se receptet

Skulle inhandla lite välsmakande dryckjom till mina rätter så jag passade på att ställa lite frågor till butikschefen på BOA i Birsta. Måste ju säga att han är helt tokig... på ett positivt sätt. När jag närmade mig för min frågor säger han genast, men hur ska vi hade du och jag? Det är alltid en fråga om minuter!!! Varför är du inte ute i skogen, du måste skaffa dig ett liiv??? Ha ha ha...! Ja, han är minsann en frisk fläkt. 

Naturligtvis kunde han hjälpa till och öppnade systembolagets nya fenomenala sida där han sökte fram mina rätter och genast kom med rekommendationer. Till förrätten skulle ett vitt vin vara lyckat, det blev Argento, ett chardonnay-vin från Argentina. Till den specifika efterrätten med sura röda vinbär och en söt kolasås blev det lite svårare, här rekommenderades det italienska dessertvinet Piemonte, Moscato d'Asti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar