fredag 21 september 2012

Lat-dagen

Unnade mig en välbehövlig semesterdag efter ytterligare en tokvecka. Har ju några 25 dgr sparade att nyttja, så varför inte. Samtidigt måste jag samtidigt passa på eftersom stumpan med pojkvän kommer hem i helgen innan 'utresan'. Tror bestämt att jag ska erbjuda dem min dubbelsäng - med mig i mitten - näedå, så dum ska jag inte vara, förlåt ni två. 

Idag har jag dokumenterat den sista rosen av 9 som är på väg att blomma. Den absolut finaste rosenbuske jag haft - Strawberry Ice. I sommar har den varit planterad i en jättekruka eftersom den inte tål våra breddgrader i södra norrlands kustland så i helgen åker den in i förrådet för övervintring. Och jag håller tummarna för att den kommer tebax nästa år.


Chilin som jag tagit inomhus med jämna mellanrum (efter väder) har äntligen börjat mogna. Återstår nu att testa styrkan i den, spännande.



4 kommentarer:

  1. Ja det blir spännande att få höra hur stark den var :-) Var inte ledsen för att Anna ska till amerikat, vi åker dit & hälsar på veta!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har jag inmundigat en liten bit chili. Mohahaha... där brände det till kan jag säga. Tog en liten bit till och då brände det till ännu värre. Inget som helst tvivel, den håller klass, minst sagt!!!

    SvaraRadera
  3. Jisses, styrkan verkar ta till för varje provsmak man gör. Nu var jag inne på mitt tredje test och jag formligen slog bakut. Jag ska definitivt spara alla frön. Jag skickar en fröbrev till dig kusin-vitamin.

    SvaraRadera
  4. tillta menade jag naturligtvis =)

    SvaraRadera