tisdag 24 juli 2012

Ett litet trädgårdsinlägg

Ja, då var det dags för lite blommor igen. I söndags annonserade Blomstertorget på Alnön om plantrea, jisses vilka fina plantor. Jag och min faster skramlade ihop de kontanter vi hade i börsen. För att inte ångra en del plant åkte vi till närmaste bankomat 100 m bort och hämtade ut lite mer casch. Vi hade plant i både bagage och baksäten när vi var klara.


Efter en kaffepaus på altanen hos Landins tog jag mig en sväng tillbaka till Alnö, denna gång letade jag mig fram till kryddavdelningen. De fina kryddorna kommer enligt etiketterna från Hällnäs handelsträdgård, dit måste jag nog ta mig en sväng när jag åker till Ume nästa gång.

I stora krukan hamnade mynta chokolate, timjan, citronverbena och marocansk mynta

En fin steviaplanta

Svart paprika - spännande

Naturligtvis kom det med några kanonfina pellar också, Appelblossom och Margrethe.



Passade också på att köpa lite nytt till graven. 
Röda fina begonior, murgröna och mattram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar