måndag 2 juli 2012

Ibland måste man ju undra....

Sedan midsommar har jag haft krångel med mitt bredband och telefoni. På självaste midsommardagen hade jag ett samtal med supporten som konstaterade att de måste skicka ett nytt modem, jag måste säga att Bredbandsbolaget verkligen har en bra supporttjänst. Tyvärr klantade posthanteringen till det (i tid), de skickade i fredags en påminnelse om att jag hade ett paket att hämta på vårt postutlämningsställe i Bergsåker. Det var ju bara så att de hade inte ens aviserat att mitt paket kommit! Väl hemma installerade jag det nya modemet per omgående och det var inga som helst problem i början. Snart började de tidigare krångligheterna göra sig påminda, så jag tänkte, näe inte nu igen - vad är det som är fel? Jag är ju inte den som ger upp i första taget så det var vara att slå en pling till supporten igen i morse, vi gjorde en ny test för att se att det inte var datorerna som klickade. Jag kopplade in dotterns stationära pc, satte alla kablar, lade in uppgifterna för det nya modemet och datorn försöker ringa och ringa och ringa, utan resultat. Supporten skulle under resans gång rensa i modemet (och de sitter ju faktiskt i Umeå, visst är tekniken fantastisk). Fick jag ingen uppkoppling skulle jag ringa igen, sagt och gjort. Nu kom jag till supporten 'Kerstin' som checkade allt och bad mig göra en 'reset' på modemets baksida, stoppade in en lite sticka i hålet och tekniken var igång! Gissa om man blir glad. Viktigt att tillägga, Bb har ett service-center man kan ladda ned, har man problem med uppkopplingen hjälper den till att reparera nätverksåtkomsten - vete tusan hur det går till, men det fungerar - ända tills anslutning till modem saknas, det är då man ringer supporten.
Nu är jag så nöjd och glad, och är tacksam över att Bb löste problemet och jag kan surfa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar