måndag 30 juli 2012

Paradiset Långsjön

Jag måste bara lägga in några bilder från Långsjön och besöket hos barnbarnens mormor och morfar, som ägde rum i helgen. Min egen uppfattning om Långsjön, är att det är precis som i Bullerbyn där har vi Norrgården, Mellangården och Sörgården. Man blir så melankolisk när man kommer upp till dom och får njuta av omgivningen med många fritt springande djur. Gässen hade de i alla fall inom stängsel denna gång så man slapp tjuvnypen i bakhasorna. En annan fin upplevelse i helgen var barnbarnens farbror Måns och hans Anna som nyligen skaffat sig en liten boxervalp. Absolut den sötaste på 4 ben, finns tydligen två valpar kvar i kullen . . . och vad det sliter i hjärtat. Jag hann själv inte med någon bild på underverket men hoppas att Daniel kan fixa detta här på bloggen. Sedan får jag hoppas att jag kan få vara valpvakt någon gång framöver. Här nedan har jag lånat en bild från barbarnens faster Bibbis facebook där man från deras Norrgården blickar ut över den härliga omgivningen.


Här nedan lägger jag in några bilder från en av Marias dammar.

Här har vi Hampus inspekterande
den porlande dammen
Så måste vi väl ta några bilder från stranden där det utövades fiske, grillning, bastu och lite beachvolley
Till vänster Daniel med Nora på axlarna.
Till höger Hans som har Tuva på axlarna och så
morbror Måns med Hampus.

Barnen tycker det är väldans roligt att leka
kurragömma i Långsjön så även denna gång
konstigt nog är det oftast morfarn som vinn,
så vi tar med en bild på honom också =)

 Varmt TACK än en gång Janne & Maria för en fantastisk weekend på landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar