lördag 7 juli 2012

Mitt första minigarden, blev för litet!

Då har jag äntligen kommit igång med mitt lilla minigarden! Visst är det väl då typiskt varför är man så försiktig, man ska tänka 'x 5' minst. Hade ett ganska så stort krukfat 60 cm i diameter som jag tänkte börja med, inte blev det mycket plats för alla mina idéer inte, näedå. Kanske man måste tänka om och skapa ett 'riktigt' minigarden med omkretsen 1,5 x 1,5 m, det verkar mer OK. Det har i alla fall varit en kul början så jag lägger in lite nybörjarbilder här nedan från miniträdgården.


Nu tänker jag spraya några gamla korkar vita där jag kan plantera lite färgglada 'syntetiska' blommor. Än så länge finns inte plats för den lilla uteplatsen med vindskivor som skulle bli så fint. Det ska också sättas in ett litet vitt bord i växthuset. Tänk om det ändå vore lite mörkare på nätterna, jag längtar så. Samtidigt kan jag passa på att utveckla fantasin något för trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar